dimarts, 11 de setembre del 2012

11 DE SETEMBRE. EL CALER O EL PAÍS, O TOTS DOS?

Aquest 11 de Setembre dia de la Diada Nacional de Catalunya, molts Catalans arreu de Catalunya han manifestat la seva catalanitat, penjant en molts balcons i façanes senyeres i estelades. Com no podia ser d’una altra forma a Tremp també. On en molts carrers es podia veure aquesta estampa.





De fet el dia 10 a la nit ja es podia veure. En plena actuació de l’Orquestra Cimarron em vaig trobar un amic que es d’un poble de per allà el Gironès i vam tenir la conversa següent:

- Amic: Perquè són aquestes aquestes pancartes d’ Acadèmia SI, que signifiquen?

-Jo: Però tu no mires les notícies o què?, això és a per reivindicar el no tancament de l’AGBS, en aquests moments és el principal motor econòmic de la comarca, que en moltes famílies hi treballa un membre i en alguns casos més i tot, li vaig explicar que jo hi tinc molts coneguts i amics que hi treballen i que si ho tanquen serà una putada per a ells i per la gent que té negocis al poble, petits comerços, bars, restaurants, locals d’oci nocturn, etc...i també per la resta de veïns de la comarca, on jo m’incloc, ja que si els negocis locals no són pròspers tampoc hi haurà feina i indirectament ens afecta a tots.

-Amic: Em xoca bastant veure una estelada al costat d’una pancarta defensant unes instal.lacions del Ministerio de Defensa del Govierno de Espanya. I més tenint en compte tot el rebombori que s’ha format a tota Catalunya per les manifestacions de demà (avui) a Barcelona, diuen que serà una de les manifestacions fetes al nostre país més multitudinàries, fent cloenda de la marxa per la independència que es va iniciar a Lleida.

-Jo: Ah, es veu que sí que mires les notícies!, ja sé per on vas, però és un sentiment de contradicció que només podem entendre la gent d’aquí al voltant, per tot el que suposa, torno a repetir, pèrdua de llocs de treball, directes i indirectes.Tots hi tenim coneguts, amics, familiars, etc, que hi treballen i mantenen els seus petits negocis gràcies, en part, a l’AGBS.

-Amic: Ja us entenc però amb tota la sinceritat i respecte cap a vosaltres, els trempolins, és un sentiment hipòcrita, ja que si mai es proclama la independència que passarà amb l’AGBS?

- Jo: No ho sé noi, no sóc vident. De veritat creus que algun dia tindrem estat pròpi?

- Amic: Si tots els pobles actuen com el vostre mai. Lo vostre és com dir públicament que et convé la dona, però la que et posa caxondo és l’amant, al cap i a la fi no t’acaves estimant cap de les dues (entre riures).

- Jo: Ja però ens hi va el futur d'aquest territori. Però també ens surt el nostre sentiment catalanista i en alguns casos independentista que no respón a raciocinis i més en els dies de crisis que estem vivint, que entre retallades, la devallada del sector de la construcció, ens treuen el tren, ens fan passar la MAT per aquí, si ens treuen això no ens quedarà gran cosa. Potser és qüestió d'orgull que ho defensem perquè ens ho treuen tot! Això és una realitat, hi ha gent que defensa el no tancament de l'AGBS i és independentista.

- Amic: Defenseu unes instal.lacions de l’Exèrcit Espanyol i al mateix temps el dia 11 aneu tots disfressats de Jordi Pujol (entre riures).

- Jo: Pot ser que tinguis una mica de raó. Però a Tremp hi ha molta gent i tothom no pensa igual i cadascú defensa el que és seu. Bueno nen, m’alegro de veure’t i fins la propera.

- Amic: Igualment, fins aviat.

Només volia fer aquesta reflexió, per la gent que no sigui d’aquí que puguin entendre que Tremp és un poble molt plural, i pot ser que sigui el que ens faci especials, tot i la contradicció dels dos missatges. Per això estava pensant que podriem declarar la República Independent de la Conca de Tremp, fer un paradís fiscal i fer-nos tots rics. Per cert, Eurovegas no és del tot segur que vagi a Madrid! Que m’ho han dit! "Pugem"!?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada